16. mars 2014

My cup of tea

Hold hviledagen hellig, heter det. Ja, kanskje jeg skal gjøre nettopp det. Kanskje klesskapet kan vente til i morgen før tingene kommer på plass igjen i det. Selv om alt nå ligger på gulvet som et stort fjell etter frustrasjons- leting i morgentimer før jobb? Kanskje badet er rent nok i dag, til at vi kan gjøre de nødvendige gjøremål der inne. Kanskje kjøkkenskuffene med ukjent innhold, kan vente med å bli litt mer oversiktlig til en annen dag, ettersom de har stått sånn i veldig mange dager fra før? Kanskje jeg skal legge bort alt innvendig stress med alt som ikke er på stell, sånn for i dag? Kanskje blir dette en flott søndag, med innhold av kun det jeg virkelig selv vil.. Som jeg vet gjør meg godt.. uten stress.
Jeg gjør et forsøk. Starter med en rolig morgenstund, ser på snøværet- ja snøværet som har vært fraværende så langt denne vinteren- som laver ned og kaster en liten skygge over vårfornemmelsen man hadde akk litt for tidlig. Men fortviler ikke.. jeg blir inne og bruker søndagen til litt sånn alt og ingenting. Som jeg liker det. Nyte fri. Ikke umulig at hodet må luftes ila dagen, det må det med jevne mellomrom. Vi får se, se hva dagen bringer. Just my cup of tea.




Ps! litt sport på tv hører søndagen til..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Trivelig at du var innom, legg gjerne igjen en hilsen før du går:-)
Velkommen tilbake!