10. jan. 2013

From within

 
Ser meg litt rundt i heimen. Ja, jeg kan definitivt kalle det min stil.
 
Sjarm er vesentlig. Personlighet nødvendig. Sette min vri på ting. Leke litt.

Jeg vil bli glad av det jeg omgir meg med. In eller ut, dyrt eller billig, gammelt eller nytt? Det spiller ikke så stor rolle. Bare jeg liker det.

Dette er mitt bidrag i NIBs utfordring `From within`, flere bidrag finner du her.
 
Ha en fin kveld! :-)


En god miks av nytt og gammelt, dyrt og billig. Vinballong med kasse fra Kragerø Antikk og Brukthandel, noen strå jeg hadde, verdenskart fra Ikea, BoConcept sofa, pute kjøpt på Europris. Hovedtema i stuen er: "travel".
 
Tema på soverommet er "bring colours to life", sommerfuglene er på vei til treet og skal vekke det ut av vinterdvalen:-)
Eller betydningen kan overføres..
Nattbordene er i plexiglass, for å få mer "luft" i rommet som ikke er så veldig stort.

Å skrive på veggen er vel noe som kan kalles typisk meg. Her i gangen ved siden av stuen, diverse reisemål som er besøkt de siste årene. Vi er utrolig glad i å reise, og det liker jeg at gjenspeiler seg i hjemmet. Det blir et fint minne, men er også dekorativt i mine øyne.

Kjøkkenveggen har fått en gedigen oppskrift som dekor. Og pga at gourmetkokker ikke finnes i husstanden, er vaffel noe som er gjennomførbart:) Det er alltid populært når vaffelpressa settes i gang.
 
Puter, masse puter. Det må til. Alle ulike, kjøpt litt her og der. Fellesnevner: jeg har på et eller annet tidspunkt falt pladask for de:) Stoler fra BoConcept.
Tv- benken er ammunisjonskasser i ulike størrelser, som jeg har vært så heldig å få. Vinballongen ble kjøp på Kragerø Antikk og Brukthandel. Synes det ble nydelig å fylle den med bunter av brudeslør- det er dekorativt og gjør mye ut av seg, samtidig som at det blir lett og luftig. Må ha blomster, det "liver" opp! :)
 
Miks av nytt og gammelt i entreen. Denne helt perfekte teak telefonbenken, ble kjøpt for 30,- på loppemarked. Boksen som ranunkelen står i, fikk jeg av Ferdinand, 11- åringen min. Kjøpt på loppemarked, til mor:) Bilde over benken er kjøpt på Kremmerhuset: Bless this house with love and laughter.

Muren bak vedovnen og som strekker seg inn på kjøkkenet, er turkis, en av mine favorittfarger. På den skriver vi, med kritt, gode påminnere i hverdagen eller hva vi nå enn måtte komme på:)

På kjøkkenet en selvmekket gardin, eller garnin som jeg har døpt den. Den består rett og slett av mange hundre meter med garn! Så kan man jo sette sammen ønsket fargekombinasjon. Det kan være moro for hele familien å lage en garnin!?
 
Hjemme er et godt sted å være.

4 kommentarer:

  1. Så kule Bilder!
    Likte veldig godt veggene du har skrevet på!
    Og det øverste bildet var bare rå stilig!
    Lykke til med utfordringen!
    Ønsker deg en NydeligFlott torsdagskveld!!
    Klem fra Julie :-)

    SvarSlett
  2. herlige farger. Jeg liker!! Legger meg til som følger. Lykke til i Nib utfordringen.
    Ta gjerne en titt innom meg hvis du vil på : marianneleonora.blogspot.no

    klem frå Åsne

    SvarSlett
  3. Hei:-)

    Kan jeg få lov til å vise bildet ditt med vinballongen på en side jeg har på facebook? Det er ifm en utlodning av en vinballong jeg skal ha på siden min. Jeg selger brukte ting. (Skriver at bildet er funnet på nettet.)

    Hilsen Laila

    SvarSlett
  4. Hei :) Svarte jeg deg aldri på dette? Selvfølgelig får du d, burde jo ha svart deg.. Sorry :-/ :-)

    SvarSlett

Trivelig at du var innom, legg gjerne igjen en hilsen før du går:-)
Velkommen tilbake!