24. okt. 2012

No milk today

I kveld har mine 3 "gamle" brune melkeflasker* fått litt fokus. Kjøpte de i en bruktbutikk inne på Løiten Lys på Løten i sommer. En sånn måtte- ha- greie:-) 45,- pr. stk. -- såpass kan man jo unne seg!
Dekorative ja? Egner seg godt som vase, eller bare helt sånn som de er!

Var innom hos min mor i kveld, som lot meg klippe hortensia i mengder av planter hun hadde tatt inn for vinteren! Avskårne hortensiagreiner. Ja, takk.

*Melkeflasker ble tatt i bruk i mellomkrigstiden, først i de store byene. Omkring 1960 ble melkeflaskene av klart glass skiftet ut med brune flasker som bedre beskyttet melken mot lys. Melkeflaskene ble av kundene returnert til butikkene. I 1960-årene kom melkekartongene i bruk, og med dette ble engangsemballasje introdusert. Kilde: Wikipedia

 



 
 
Det er de små gleder.....

2 kommentarer:

  1. Hei på deg!!
    Jeg er på leting etter sånne brune flasker!! Så heldig du var som kom over hele tre stykker:-)))
    Jeg kan ikke huske annet enn melkekartonger, det var 2-liters kartonger i min barndom, med helmelk selvfølgelig!!
    Det ble kjempefine med hortensiagreiner:-))))
    Takk for kommentar hos meg!!
    God helg!!
    Klem Siri

    SvarSlett
  2. Så fine de flaskene var!
    Liker!

    Tusen takk for den hyggelige kommentaren hos meg
    Ønsker deg ei god helg
    Bli gjerne med på giveawayen min
    Klem Tonje

    SvarSlett

Trivelig at du var innom, legg gjerne igjen en hilsen før du går:-)
Velkommen tilbake!