15. jan. 2013

Rydde i sysakene


Noen ganger er det behov for å rydde litt i "sysakene" sine, og det fikk jeg bokstavelig talt gjort i går kveld. Kjøkkenskuffer til pers, og jeg blir nesten sjokkert over hvor mye som samler seg opp over tid. Mang en vare utgått på dato kan jeg konkludere med. Det samme opplevde jeg en kveld tidligere når jeg ryddet i fryseren. For å si det mildt, jeg hadde null oversikt over hva den inneholdt, tror jeg bare har brukt øverste halvdel de siste årene. I bunnen et lass med gammel is for det meste. Snakk om å ukritisk handle inn.
Dette skal det bli mer orden på i det nye året. Her har jeg stort forbedringspotensiale! :-)


Midt i alt kaoset, fant jeg glede i noe så småteit som sysakene mine, som jeg så og si aldri bruker:-) Jeg stopper kanskje en strømpe i ny og ne, eller hiver meg rundt og syr et putetrekk. That`s about it. Men fargene trollbandt meg, fikk plutselig en liten vårfornemmelse. Og det er ikke å forakte! Har også lagt merke til at det er betraktelig lysere nå, både når jeg drar på jobb om morgenen, og når arbeidsdagen er over. Det er deilig! Enig?


Lys i sikte! :-)

2 kommentarer:

  1. Hei du!:)
    Tusen takk for hyggelig kommentar inne hos meg! Gjør meg glad:)

    ....og så morsomt du skriver:) smiler!
    Dessuten liker jeg også fargene på sytrådene dine:)

    Ønsker deg en flott uke videre!
    Klem fra meg

    SvarSlett
  2. Det er så deilig når en får ordnet opp litt slik...
    Tusen hjertelig takk for stemmen! Så snilt!
    Ønsker deg en fin dag
    Klem Tonje

    SvarSlett

Trivelig at du var innom, legg gjerne igjen en hilsen før du går:-)
Velkommen tilbake!