29. mai 2012

Hagemania

Yes! Erteblomster i havn!  De har så mange fine kvaliteter:
- de blomstrer lenge
- de har mange fine farger
- de lukter nyydelig
- de er sjarmerende
- de minner meg om barndommen min, altså det er nostalgi der
- de gjør mye av seg, er dekorativ

Gleder meg til de igjen klynger seg bugnende oppover leveggene på uteplassen min, og fyller den med den deiligste lukt:-)



Mamma og pappa har "grønne fingre". Har nok arvet litt av de, men har lenge igjen for å nå opp på det samme nivået.. Og derfor bukker jeg og takker når jeg får flotte avleggere som skal glede meg utover sommermånedene:-) Kløveren er helt nydelig, blir skikkelig frodig, med mange rosa små blomster på.


Syrinen har fått selskap av små gjester- som bokstavelig talt skaper hygge i "grunnen"!
Lavendel og Sildre.


Denne potetkassen fikk jeg tak i på Hageland for kun 100- lappen. Elsker kasser.. blir nok flere..

Herlige varme dager før/i pinsen!

Men det varte ikke lenge... Nå prøver sola alt den kan for å trenge igjennom det mørke, tunge skydekket..  For å gi oss mer etterlengtet varme... Plantet erteblomster med resultat neglesprett i går kveld.

Først i blomsten finner roten sin forklaring.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Trivelig at du var innom, legg gjerne igjen en hilsen før du går:-)
Velkommen tilbake!